Statens maritima museer äger
och sköter tre stora museer i Sverige
som alla har med människan och havet att göra:
Vasamuseet i Stockholm, Sjöhistoriska museet i Stockholm
och Marinmuseum i Karlskrona.
Våra lättlästa sidor
Här kan du läsa om
Statens maritima museer på lättläst svenska.
Texterna är korta och har enkla ord.
Du klickar på det som du vill läsa mer om till vänster.
Var finns informationen?
När du klickar på en rubrik blir den färgad blå.
Då kan du lättare se var du är.
Om du inte hittar den information som du vill ha
kan du ringa oss eller skicka en e-post.
Under rubriken Vad är Statens maritima museer
hittar du våra adresser och telefonnummer.
Gör texten större
Du kan göra texten på webbplatsen större.
Högst upp på din datorskärm klickar du på ordet Visa.
Därunder finns ordet Textstorlek.
Där kan du välja större text.
Om det inte fungerar kan du istället
klicka på Internetalternativ.
Klicka sedan på Hjälpmedel och
kryssa i rutan för ignorera textstorlek.